Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu www.lerni.cz |
stanovující obchodní podmínky mezi provozovatelem / prodávajícím / dodavatelem na Čl. 1 Základní ustanovení 1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou smluvními podmínkami ve smysle ust. § 273 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník v platném znění (dále jen a) kupní smlouvy, b) smlouvy o dílo nebo c) nepojmenované smlouvy, tj taková, která není výslovně upravená jako typ smlouvy v zákonných ustanoveních, avšak smluvní strany dostatečně určí předmět svých závazků, uzavřené mezi dodavatelem a objednatelem uvedeným níže v těchto VOP. (smluvní typy uvedené v bodě 1.1 písm. a), b), c) označené dále také jako „smlouvy“) 1.2. Hravá škôlka s.r.o, Kupeckého 33, 040 01 Košice, IČO: 47 802 278 ve smluvních vztazích vystupuje zejména na straně prodávajícího, dodavatele, zhotovitele a v těchto VOP se dále označuje jako „dodavatel“. 1.3. Druhá smluvní strana – fyzická osoba a/nebo právnická osoba ve smluvních vztazích vystupuje zejména na straně kupujícího, objednatel se ve VOP dále označuje jako 1.4. Objednatel a dodavatel se pro účely těchto VOP dále společně označují jako „smluvní strany“. 1.5. Objednatel si zboží od dodavatele objednává prostřednictvím objednávky doručené dodavateli na e-shopu, e-mailem nebo telefonicky, čímž předkládá návrh smlouvy. 1.6. Závazným akceptováním objednávky ze strany dodavatele je písemné nebo e-mailové potvrzení objednávky dodavatelem, z obsahu, kterého je zřejmá vůle dodavatele být vázán objednávkou (dále jen „potvrzení objednávky“). Přijetí objednávky je účinné v okamžiku, kdy je doručeno objednateli. 1.7. Uzavření smlouvy – smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem závazného potvrzení objednávky dodavatelem (dále jen „uzavření smlouvy“). 1.8. Zboží jsou movité věci nebo zásilka nebo dílo specifikované v objednávce (dále jen „zboží.“). 1.9. Místo dodání zboží je sídlo dodavatele, pokud se strany nedohodly na jiném místě dodání zboží (dále jen „místo dodání“). 1.10. Objednatel se zavazuje zabezpečit, aby objednávky, uzavírání smlouvy, dohodnutí smluvních podmínek, a i přijetí zboží jeho jménem provedla pouze oprávněná osoba; v 1.11. Všechny objednávky přijaté dodavatelem jsou závazné. Objednatel může zrušit objednávku, dokud není objednateli doručené oznámení o přijetí objednávky 1.12. V případě, že došlo k zjevné technické chybě na straně dodavatele při uvedení ceny 1.13. Dodavatel si vyhrazuje právo stornovat objednávku zboží, pokud ho nebude schopný dodat z důvodu nedostupnosti (vyprodání zásob, stažení z nabídky apod.) nebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí dodavatel nebude schopen dodat zboží v dohodnuté lhůtě nebo ceně, nebo v případě, když zabezpečení zboží by dodavateli způsobilo nepřiměřené obtíže a nepřiměřené výdaje v poměru k hodnotě objednaného zboží. Uvedené stornování objednávky, tedy odstoupení od smlouvy, je dodavatel oprávněn uplatnit pouze v případě, pokud se s objednatelem nedohodl na náhradním plnění. Dodavatel je povinen neprodleně informovat objednatele o stornování objednávky, telefonicky nebo e-mailem. Pokud objednatel Čl. 2 Prodejní ceny a platební podmínky 2.1. Objednatel se zavazuje zaplatit cenu za zboží řádně a včas, přičemž cena za zboží vychází z katalogových cen dodavatele, nebo ceny, která byla dohodnutá ve smlouvě. Všechny ceny v katalogu jsou platné do vydání nového katalogu a jsou včetně DPH. Také všechny ceny uvedené v e-shopu (na webovém sídle dodavatele) jsou uvedeny včetně DPH, pokud není zvlášť uvedeno jinak. 2.2. Všechny ceny jsou uváděny bez dalších nákladů a to zejména: expedičních nákladů, balení zboží, resp. jakýchkoliv zvláštních požadavků na zboží ze strany objednatele. V případě účtování ceny za doručení, balení nebo jakýchkoli jiných nákladů, tyto uvádíme zvlášť, nejpozději do vytvoření objednávky. 2.3. Pokud je objednatelem mateřská škola, základní škola a jiné státní organizace dodavatel může dodat zboží i bez úhrady kupní ceny předem, tedy "na fakturu", přičemž maximální doba splatnosti je 14 dní. 2.4. V případě, že se strany nedohodnou jinak a pokud je objednatelem soukromá fyzická nebo právnická osoba nebo jiná nestátní organizace, dodavatel dodá objednané zboží až po zaplacení celé kupní ceny a případně dalších nákladů, a to například formou dobírky nebo zaplacené ceny za zboží na předfakturu. Forma úhrady bude vždy uvedena při závazném akceptování objednávky. 2.5. Peněžitý závazek objednatele se považuje za splněný momentem připsání peněžních prostředků na bankovní účet dodavatele. 2.6. Dodavatel zasílá faktury elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce a/nebo poštou na adresu objednatele uvedenou v objednávce. 2.7. Minimální hodnota objednávky je 270 Kč včetně DPH.
Čl. 3 Práva a povinnosti dodavatele a objednatele
3.1. Objednatel je povinen převzít objednané zboží, jinak se zavazuje uhradit veškeré náklady dodavatele, které vznikly nepřevzetím zboží a jeho doručováním zpět dodavateli. 3.2. Objednatel se zavazuje doručované zboží zkontrolovat za přítomnosti dopravce, zejména, zda je obal zboží nepoškozené. 3.3. Dodavatel se zavazuje dodat objednané zboží řádně a včas.
Čl. 4 Dodací podmínky 4.1. Zboží je dodáno dnem převzetí zboží objednatelem. Pokud přepravu zabezpečuje dodavatel podle objednávky objednatele, tak platí, že zboží je dodáno v době, kdy byl 4.2. Nebezpečí škody na zboží přechází z dodavatele na objednatele převzetím 4.4. Při možnosti výběru platby dobírkou se automaticky připočte dobírkový poplatek 27 Kč včetně DPH. Uvedený poplatek je samostatně uveden v textu objednávky. 4.5. V případě delší čekací doby z důvodu velkého zájmu nebo z důvodu zpoždění ze 4.6. V případě, že bude obal doručovaného zboží nebo zboží poškozené je objednatel povinen tato zjištění uvést do přepravního listu. Bez záznamu v přepravním listu nelze uplatnit reklamaci poškození zboží během přepravy.
Čl. 5 Výhrada vlastnictví
Čl. 6 Odpovědnost za vady a reklamační řád 6.1. Dodavatel prohlašuje, že zboží bude: a) použitelné na účel dohodnutý ve smlouvě a na účel, který je pro zboží obvyklý, b) nové a zachová si vlastnosti dohodnuté ve smlouvě a vlastnosti obvyklé s přihlédnutím k jeho užívání. 6.2. Dodavatel poskytuje objednateli záruku na dodané zboží v trvání 24 měsíců od data převzetí zboží. Záruční lhůta se vztahuje na skryté vady zboží. 6.3. Objednatel je povinen písemně oznámit dodavateli skryté vady zboží do 24 hodin po zjištění této vady na zboží. 6.4. Záruční reklamace je taková reklamace, u které je zjevné, že k poškození nedošlo nesprávným a neúměrným zacházením, čímž se rozumí: použití výrobku pro jiné účely, 6.5. Případné zjištěné kvantitativní nedostatky dodaného zboží je objednatel povinen písemně oznámit dodavateli neprodleně, nejpozději do 3 pracovních dnů od dodání zboží. V opačném případě má právo jen na reklamaci skrytých vad zboží. 6.6. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození výrobků ani na škody způsobené nesprávným používáním či montáží. 6.7. Pro uplatnění reklamace je zákazník povinen doručit objednateli osobně, písemně nebo elektronickou poštou písemnou reklamaci, která musí obsahovat následující informace: • kdo reklamaci podává (jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu), • předmět reklamace, případně čeho se objednatel domáhá (název a kód výrobku, datum zakoupení zboží, číslo faktury nebo dodacího listu, popis reklamované vady s podrobným popisem, případně zasláním fotografie zobrazující vadu), • komu je reklamace adresována, • datum podání reklamace, • podpis objednatele nebo podpis oprávněné osoby spolu s plnou mocí. 6.8. Na základě tohoto písemného oznámení se s Vámi spojí odborný pracovník naší firmy a dohodne se s Vámi na dalším postupu. Dodavatel může kdykoli objednatele vyzvat k předložení fotodokumentace reklamovaného zboží. 6.9. Reklamované nebo vrácené zboží nelze zasílat dodavateli na dobírku. pokud dodavatel na to nedá objednateli písemný souhlas. 6.10. Postup při vyřizování reklamace je uveden v Reklamačním řádu, který je dostupný na webovém sídle dodavatele, zde: https://www.lerni.cz/reklamacni-rad/
Čl. 7 Bezpečnost a ochrana informací Dodavatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s platnými předpisy, zejména ve smyslu nařízení EU - GDPR a ve smyslu zákona č. 18/2018 Z.z. o ochraně osobních údajů. Podrobné informace o osobních údajích, jejich zpracování, ochraně a o Vašich právech naleznete na webovém sídle dodavatele, zde: https://www.lhravaskolka.cz/ochrana-osobnich-udaju/
Čl. 8 Informace o možnosti spotřebitele obrátit se na subjekt alternativního řešení sporů 8.1 Vážený zákazníku, jako spotřebitel máte právo obrátit se na nás (jako dodavatele) s 8.2 V případě, že na Vaši výše uvedenou žádost o nápravu odpovíme zamítavě nebo na ni neodpovíme do 30 dnů ode dne jejího odeslání, máte právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektům alternativního řešení sporů. 8.3 Výklad pojmů pro účely tohoto článku obchodních podmínek a pro účely alternativního řešení sporů:
8.4 Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. 8.5 Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen "návrh") subjektu alternativního řešení sporů, jestliže prodávající na žádost podle odstavce 8.4 odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání. 8.6 Návrh podává spotřebitel příslušnému subjektu alternativního řešení sporů; možnost obrátit se na soud tím není dotčena. 8.7 Pokud je na alternativní řešení sporu příslušné více subjektů alternativního řešení sporů, právo volby, kterému z nich podá návrh, má spotřebitel. Na ustanovení smlouvy, které 8.8 Návrh musí obsahovat:
8.9 K návrhu spotřebitel přiloží doklady související s předmětem sporu, které prokazují skutečnosti uvedené v návrhu. 8.10 Návrh lze podat v listinné podobě, elektronické podobě nebo ústně do zápisnice. 8.11 Bližší informace o alternativním řešení sporů jsou uvedeny v zákoně č. 391/2015 Z. z. 8.12 Platforma alternativního řešení sporů, prostřednictvím které může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu je dostupná na tomto odkazu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . 8.13 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Slovenská obchodní inspekce provádí ve vymezeném rozsahu kromě jiného dohled nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele a zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
9.3. Katalog není cenová nabídka slouží pouze jako propagační materiál dodavatele.
Čl.10 Závěrečná ustanovení 10.1. Tyto VOP jsou platné ode dne jejich zveřejnění na internetové stránce dodavatele pokud v nich není stanoveno jinak. 10.2. Objednatel si vyhrazuje právo na jednostrannou změnu těchto VOP. 10.3. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním těchto VOP. 10.4. Doručování: Objednávka, potvrzení objednávky nebo jiné písemnosti podle těchto a) při použití e-mailu v den odeslání, pokud se zpráva nevrátila jako nedoručená; b) při osobním odevzdání momentem převzetí nebo odmítnutí převzít zásilku; c) při zaslání poštou nebo kurýrní službou na adresu uvedenou v příslušném registru nebo na poslední známou adresu, dnem, kdy je adresátem převzata nebo kdy je doručovatelem odesílateli vrácena jako nevyžádaná v odběrné (úložné) lhůtě nebo s poznámkou adresát neznámý, adresát nezastižen nebo s jinou poznámkou podobného významu. 10.5. Zasláním objednávky objednatele, objednatel přistupuje k těmto VOP dodavatele 10.6. Dodavatel si vyhrazuje možnost zavedení technických a barevných odchylek výrobků. Dodané výrobky a fotografie v katalogu se proto mohou lišit. 10.7. Dodavatel nenese odpovědnost za chyby tisku.
Čl.11 POUČENÍ O PRÁVU SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD SMLOUVY BEZ UDÁNÍ DŮVODŮ Vážení zákazníci, ve smyslu ustanovení § 7 zákona č. 102/2014 Z.z., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, máte právo odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů. Společnost Hravá škôlka s.r.o. Vám nad rámec zákona umožňuje odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 30 dnů. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 30 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete zboží. Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným vyhlášením zaslaným na adresu našeho sídla uvedenou v záhlaví tohoto dokumentu. Pro tento účel můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný na tomto odkazu: formulář pro odstoupení od smlouvy Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud nám zašlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy. Po odstoupení od smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jste nám uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, jako je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme. Platby Vám budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy a současně vrácené zboží, tak jak je uvedeno níže. Jejich úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoliv dalších poplatků. Platba za zakoupené zboží Vám bude uhrazena až po doručení vráceného zboží na adresu našeho sídla uvedenou v záhlaví tohoto dokumentu nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží podle toho, co nastane dříve. Zboží zašlete nebo jej přineste na adresu našeho sídla uvedenou v záhlaví tohoto dokumentu nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy. Zodpovídáte za jakékoliv snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným
Lerni s.r.o. |
|